Søk

LOVE Kämpfert/Gabler arr. Bjørn Morten Kjærnes, Showblow Flex 5

LOVE Kämpfert/Gabler arr. Bjørn Morten Kjærnes, Showblow Flex 5
Produsent: Norsk Noteservice
Tilgjengelighet: Bestillingsvare
Varenummer: 9790261717328
599 kr
decrease increase

LOVE
Bert Kaempfert var en av pionerende i underholdningsorkester bransjen og la stor vekt på blåsere. Hans første hit var Wonderland by Night, som er en trompetsolo. Han hyret også The Beatles til å akkompagnere Tony Sheridan og det var etter denne platen at Brian Epstein fattet interesse for dem.


Et av høydepunktene til Bert Kaempfert var allikevel når Nat King Cole plukket ut L-O-V-E til sin egen plate. En innspilling han selv satte som et høydepunkt i sin karriere. Melodien har virkelig blitt en «standard» og er spilt inn av en mengde artister, alt fra Bublé til Dionne Warwick. Melodien har også vært brukt i flere TV serier (Glee, Heart), så skal man ha filmmusikk som tema passer den der også. Det var plateprodusenten hans, Milt Gabler, som skrev teksten.


Arrangementet gir rom for solo og har en melodi som vandrer rundt i de fleste stemmer. Modulasjoner (2) er gjort i hele tonetrinn i stedet for å få ekstreme tonearter ved å gå opp bare en halvtone. Viktig å få forskjell på «halftime» swing og «fire flate» (takt 53 og 76) Ha det gøy!


LOVE
Bert Kaempfert was one of the pioneers of the entertainment orchestra and had a strong focus on wind instruments, often as soloists. His first hit was Wonderland by Night, which is a trumpet solo. He also hired The Beatles to accompany Tony Sheridan and it was after this record that Brian Epstein took an interest in them. Still, one of Bert Kaempfert's highlights was when Nat King Cole picked out L-O-V-E for his own record. A recording he himself set as a highlight of his career. The tune has truly become a "standard" and is recorded by multiple artists, ranging from Bublé to Dionne Warwick. The tune has also been used in several TV series (as Glee and Heart), so if you have ?movie music? as a theme for the concert, it fits in as well. It was his record producer, Milt Gabler, who wrote the text.


The arrangement allows for solo and has a melody that wanders through most parts. Modulations (2) are done in whole tone steps instead of getting extreme keys by going up just a half tone. Important to distinguish between "halftime swing? and "four beat swing" (bars 53 and 76). Enjoy!



BJØRN MORTEN KJÆRNES


Er utdannet adjunkt med musikk både fra Hamar og Bergen lærerskole. Deretter studerte han komposisjon ved Norges musikkhøgskole med Lasse Thoresen og Olav Anton Thommessen som hovedlærere.


Han har komponert en mengde verk for mange besetninger, men først og fremst er hans utgivelser preget av arrangementer og bruksmusikk for korps. Det er i dag utgitt mer enn 250 titler med hans signatur både i Norge og utlandet.


Kjærnes interesserte seg tidlig for forlagsvirksomhet og har arbeidet for Tonika, Warner/Chappel Music Norway og for Warner Bros. (USA). I 2002 ble han med 3 andre og dannet Norsk Noteservice AS.


I Norsk Noteservice har han over mange år bygget opp korpskatalogen som redaktør og har i tillegg vært produsent for mange av Forsvarets Stabsmusikkorps og Marinemusikkens plater.


Han kjenner mediet (korps) meget godt og har i tillegg til komponist/redaktør/arrangør yrket dirigert korps i en mengde år. Han har også vært leder av dommerutvalget i NMF og fungerer aktivt som dirigent og dommer.


I dag er han freelance komponist, arrangør, dirigent og dommer, samt styremedlem i Norsk kulturskoleråd region Øst, Norsk Noteservice og styreleder i Musikk i skolen.


Han sitter også i TONO?s Musikk- og Tekstutvalg (MTU) som representant for Musikkforleggerforeningen.



BJØRN MORTEN KJÆRNES


After four years studying music at Hamar and Bergen Teacher Training College, he studied composition at the Norwegian Academy of Music with Lasse Thoresen and Olav Anton Thommessen. He has composed many works for different instrumentations, but primarily his public pieces is known to be for the amateur musicians in wind band.


More than 250 of his compositions and arrangements are published in Norway and abroad. Kjærnes was early interested in Publishing, and has been working for Tonika, Warner / Chappell Music Norway and Warner Bros. (USA). In 2002, he was one of the founders of Norsk Noteservice AS.


As an editor of band music at Norsk Noteservice (2002 ? 2010), he has built up a lot of their band catalogue.


He has also been a producer on many recordings with the Staff Band of the Norwegian Armed Forces and the Royal Norwegian Navy Band. He knows the wind band very well, also being a conductor in addition to be a composer/arranger/editor/organizer.



SOUND SAMPLE RECORDED BY NOTESERVICE WIND BAND, CONDUCTED BY REID GILJE


Full recording available on "Makalaka Boom - New Music for Flexible Instrumentations - Demo Tracks 2020-2021"


Download complete album or single track on iTunes or Amazon.


Can be streamed on TIDAL, Apple Music, Spotify, Beat, Deezer and Music Unlimited.



S H O W B L O W for fleksibelt ensemble


SHOWBLOW er en serie lettbetonte musikkstykker i spennende arrangementer for fleksibel blåse-bes


SHOWBLOW passer utmerket for nesten hvilket som helst ensemble, med messing, treblås eller en kombinasjon, fra fem til hundre blåsere.


SHOWBLOW kan være et redskap for å motivere til ensemblespill. Dette utvikler elevenes ferdigheter i forhold til balanse, klang, frasering, intonasjon, i tillegg til å få frem større sikkerhet på instrumentet.


SHOWBLOW inneholder musikalske utfordringer i alle stemmer.


SHOWBLOW er spesielt tilrettelagt for unge blåsere, men de eldre vil finne flere velkjente evergreens blant titlene i serien.


Hvordan bruke SHOWBLOW?


Stykkene i SHOWBLOW-serien er arrangert slik at de kan brukes med varierende instrumentsammensetninger.


Arrangementene krever likevel at hver av de fem stemmene dekkes av minst ett instrument, og ved fordeling av stemmene er det også viktig å følge instrumentasjons-guiden ( - se den følgende INSTRUMENTATION GUIDE ).


Brukes stykkene i større besetninger, kan det være en fordel å variere instrumentasjonen ved til tider å utelate instrumentseksjoner, da spesielt i repeterte partier og solo-partier. Pass på at det til enhver tid er best mulig balanse mellom stemmene.


Stykkene i serien er arrangert i ulike rytmiske stilarter. Bruk verdifull øvingstid på å få de ulike rytmiske figurer til å fungere best mulig, i tillegg til intonasjon, frasering, presisjon og stil.


Førstestemmen (Part 1) inneholder til tider en ad-lib soloseksjon. Dette gir mulighet for arbeid med improvisasjon, noe som kan fremme individuell kreativitet blant musikerne.


Slagverkstemmen er valgfri, men den kan sette en ekstra spiss på arrangementene når den taes med. Den er først og fremst beregnet for én spiller (trommesett), men kan også fordeles på flere (basstromme, skarptromme og cymbaler). Noen arrangementer har også med div. håndperkusjon.


Melodisk perkusjon (klokkespill, xylofon etc.) kan spille førstestemmen i C (Part 1,C).


Femtestemmen (Part 5) er også skrevet ut for bassgitar (el.bass eller kontrabass). Denne stemmen inneholder besifring (akkorder), som dermed også gjør det mulig å legge til piano, synthesizer eller gitar.


Hvert sett i SHOWBLOW-serien inneholder stemmer for treblås og messing; i tillegg stemmer for bassgitar (-med besifring) og slagverk.



FLEX 5 SHOWBLOW


This is our all time favorite flexible serie which has been a part of our catalogue since the 90's. Here you will find a wide variety of entertainment music from all decades arranged for 5-part instrumentation playable for quintets up to full Brass- and Concert Bands. Level of difficulty: from 2,5 to 3.



INSTRUMENTATION GUIDE


The works in the series are in five parts (plus optional parts for Bass Guitar and Drums) and will have the following instrumentation:


Instrumental parts: Woodwind instruments: Brass instruments:



Part 1, C Flute, Oboe


Part 1, Eb Eb Clarinet Eb Cornet


Part 1, Bb Bb Clarinet, Soprano Saxophone Bb Trumpet,Bb Cornet, Flugelhorn


Part 2, Bb Bb Clarinet Bb Trumpet,Bb Cornet, Flugelhorn


Part 2, Eb Alto Saxophone, Alto Clarinet Eb Alto Horn


Part 3, Eb Alto Saxophone, Alto Clarinet Eb Alto Horn


Part 3, F F Horn


Part 3, Bb Tenor Saxophone Bb Tenor Horn, Baritone/Euphonium


Part 3, C (B.C.) Trombone, Baritone/Euphonium (B.C.)


Part 4, Bb Tenor Saxophone, Bb Tenor Horn, Baritone/Euphonium


Part 4, C (B.C.) Bassoon Trombone, Baritone/Euphonium (B.C.)


Part 5, Eb Baritone Saxophone Eb Tuba (T.C.)


Part 5, Bass Clarinet, Bb Bb Tuba (T.C.)


Part 5, C (B.C.) Bassoon Tuba (B.C.)



Additional parts :


Bass Guitar


(Part 5 w/chords) Electric Bass, Accoustic String Bass


Keyboards ( Piano, Synthesizer etc. ) or Guitar



Drums Drum Set ( Battery ) - for one player


or separated ( B.D., S.D., Cymbals, add. percussion ) - for min. 3 players


Bells, Xylophone or other melodic percussion can use Part 1,C



LOVE
Bert Kaempfert var en av pionerende i underholdningsorkester bransjen og la stor vekt på blåsere. Hans første hit var Wonderland by Night, som er en trompetsolo. Han hyret også The Beatles til å akkompagnere Tony Sheridan og det var etter denne platen at Brian Epstein fattet interesse for dem.


Et av høydepunktene til Bert Kaempfert var allikevel når Nat King Cole plukket ut L-O-V-E til sin egen plate. En innspilling han selv satte som et høydepunkt i sin karriere. Melodien har virkelig blitt en «standard» og er spilt inn av en mengde artister, alt fra Bublé til Dionne Warwick. Melodien har også vært brukt i flere TV serier (Glee, Heart), så skal man ha filmmusikk som tema passer den der også. Det var plateprodusenten hans, Milt Gabler, som skrev teksten.


Arrangementet gir rom for solo og har en melodi som vandrer rundt i de fleste stemmer. Modulasjoner (2) er gjort i hele tonetrinn i stedet for å få ekstreme tonearter ved å gå opp bare en halvtone. Viktig å få forskjell på «halftime» swing og «fire flate» (takt 53 og 76) Ha det gøy!


LOVE
Bert Kaempfert was one of the pioneers of the entertainment orchestra and had a strong focus on wind instruments, often as soloists. His first hit was Wonderland by Night, which is a trumpet solo. He also hired The Beatles to accompany Tony Sheridan and it was after this record that Brian Epstein took an interest in them. Still, one of Bert Kaempfert's highlights was when Nat King Cole picked out L-O-V-E for his own record. A recording he himself set as a highlight of his career. The tune has truly become a "standard" and is recorded by multiple artists, ranging from Bublé to Dionne Warwick. The tune has also been used in several TV series (as Glee and Heart), so if you have ?movie music? as a theme for the concert, it fits in as well. It was his record producer, Milt Gabler, who wrote the text.


The arrangement allows for solo and has a melody that wanders through most parts. Modulations (2) are done in whole tone steps instead of getting extreme keys by going up just a half tone. Important to distinguish between "halftime swing? and "four beat swing" (bars 53 and 76). Enjoy!



BJØRN MORTEN KJÆRNES


Er utdannet adjunkt med musikk både fra Hamar og Bergen lærerskole. Deretter studerte han komposisjon ved Norges musikkhøgskole med Lasse Thoresen og Olav Anton Thommessen som hovedlærere.


Han har komponert en mengde verk for mange besetninger, men først og fremst er hans utgivelser preget av arrangementer og bruksmusikk for korps. Det er i dag utgitt mer enn 250 titler med hans signatur både i Norge og utlandet.


Kjærnes interesserte seg tidlig for forlagsvirksomhet og har arbeidet for Tonika, Warner/Chappel Music Norway og for Warner Bros. (USA). I 2002 ble han med 3 andre og dannet Norsk Noteservice AS.


I Norsk Noteservice har han over mange år bygget opp korpskatalogen som redaktør og har i tillegg vært produsent for mange av Forsvarets Stabsmusikkorps og Marinemusikkens plater.


Han kjenner mediet (korps) meget godt og har i tillegg til komponist/redaktør/arrangør yrket dirigert korps i en mengde år. Han har også vært leder av dommerutvalget i NMF og fungerer aktivt som dirigent og dommer.


I dag er han freelance komponist, arrangør, dirigent og dommer, samt styremedlem i Norsk kulturskoleråd region Øst, Norsk Noteservice og styreleder i Musikk i skolen.


Han sitter også i TONO?s Musikk- og Tekstutvalg (MTU) som representant for Musikkforleggerforeningen.



BJØRN MORTEN KJÆRNES


After four years studying music at Hamar and Bergen Teacher Training College, he studied composition at the Norwegian Academy of Music with Lasse Thoresen and Olav Anton Thommessen. He has composed many works for different instrumentations, but primarily his public pieces is known to be for the amateur musicians in wind band.


More than 250 of his compositions and arrangements are published in Norway and abroad. Kjærnes was early interested in Publishing, and has been working for Tonika, Warner / Chappell Music Norway and Warner Bros. (USA). In 2002, he was one of the founders of Norsk Noteservice AS.


As an editor of band music at Norsk Noteservice (2002 ? 2010), he has built up a lot of their band catalogue.


He has also been a producer on many recordings with the Staff Band of the Norwegian Armed Forces and the Royal Norwegian Navy Band. He knows the wind band very well, also being a conductor in addition to be a composer/arranger/editor/organizer.



SOUND SAMPLE RECORDED BY NOTESERVICE WIND BAND, CONDUCTED BY REID GILJE


Full recording available on "Makalaka Boom - New Music for Flexible Instrumentations - Demo Tracks 2020-2021"


Download complete album or single track on iTunes or Amazon.


Can be streamed on TIDAL, Apple Music, Spotify, Beat, Deezer and Music Unlimited.



S H O W B L O W for fleksibelt ensemble


SHOWBLOW er en serie lettbetonte musikkstykker i spennende arrangementer for fleksibel blåse-bes


SHOWBLOW passer utmerket for nesten hvilket som helst ensemble, med messing, treblås eller en kombinasjon, fra fem til hundre blåsere.


SHOWBLOW kan være et redskap for å motivere til ensemblespill. Dette utvikler elevenes ferdigheter i forhold til balanse, klang, frasering, intonasjon, i tillegg til å få frem større sikkerhet på instrumentet.


SHOWBLOW inneholder musikalske utfordringer i alle stemmer.


SHOWBLOW er spesielt tilrettelagt for unge blåsere, men de eldre vil finne flere velkjente evergreens blant titlene i serien.


Hvordan bruke SHOWBLOW?


Stykkene i SHOWBLOW-serien er arrangert slik at de kan brukes med varierende instrumentsammensetninger.


Arrangementene krever likevel at hver av de fem stemmene dekkes av minst ett instrument, og ved fordeling av stemmene er det også viktig å følge instrumentasjons-guiden ( - se den følgende INSTRUMENTATION GUIDE ).


Brukes stykkene i større besetninger, kan det være en fordel å variere instrumentasjonen ved til tider å utelate instrumentseksjoner, da spesielt i repeterte partier og solo-partier. Pass på at det til enhver tid er best mulig balanse mellom stemmene.


Stykkene i serien er arrangert i ulike rytmiske stilarter. Bruk verdifull øvingstid på å få de ulike rytmiske figurer til å fungere best mulig, i tillegg til intonasjon, frasering, presisjon og stil.


Førstestemmen (Part 1) inneholder til tider en ad-lib soloseksjon. Dette gir mulighet for arbeid med improvisasjon, noe som kan fremme individuell kreativitet blant musikerne.


Slagverkstemmen er valgfri, men den kan sette en ekstra spiss på arrangementene når den taes med. Den er først og fremst beregnet for én spiller (trommesett), men kan også fordeles på flere (basstromme, skarptromme og cymbaler). Noen arrangementer har også med div. håndperkusjon.


Melodisk perkusjon (klokkespill, xylofon etc.) kan spille førstestemmen i C (Part 1,C).


Femtestemmen (Part 5) er også skrevet ut for bassgitar (el.bass eller kontrabass). Denne stemmen inneholder besifring (akkorder), som dermed også gjør det mulig å legge til piano, synthesizer eller gitar.


Hvert sett i SHOWBLOW-serien inneholder stemmer for treblås og messing; i tillegg stemmer for bassgitar (-med besifring) og slagverk.



FLEX 5 SHOWBLOW


This is our all time favorite flexible serie which has been a part of our catalogue since the 90's. Here you will find a wide variety of entertainment music from all decades arranged for 5-part instrumentation playable for quintets up to full Brass- and Concert Bands. Level of difficulty: from 2,5 to 3.



INSTRUMENTATION GUIDE


The works in the series are in five parts (plus optional parts for Bass Guitar and Drums) and will have the following instrumentation:


Instrumental parts: Woodwind instruments: Brass instruments:



Part 1, C Flute, Oboe


Part 1, Eb Eb Clarinet Eb Cornet


Part 1, Bb Bb Clarinet, Soprano Saxophone Bb Trumpet,Bb Cornet, Flugelhorn


Part 2, Bb Bb Clarinet Bb Trumpet,Bb Cornet, Flugelhorn


Part 2, Eb Alto Saxophone, Alto Clarinet Eb Alto Horn


Part 3, Eb Alto Saxophone, Alto Clarinet Eb Alto Horn


Part 3, F F Horn


Part 3, Bb Tenor Saxophone Bb Tenor Horn, Baritone/Euphonium


Part 3, C (B.C.) Trombone, Baritone/Euphonium (B.C.)


Part 4, Bb Tenor Saxophone, Bb Tenor Horn, Baritone/Euphonium


Part 4, C (B.C.) Bassoon Trombone, Baritone/Euphonium (B.C.)


Part 5, Eb Baritone Saxophone Eb Tuba (T.C.)


Part 5, Bass Clarinet, Bb Bb Tuba (T.C.)


Part 5, C (B.C.) Bassoon Tuba (B.C.)



Additional parts :


Bass Guitar


(Part 5 w/chords) Electric Bass, Accoustic String Bass


Keyboards ( Piano, Synthesizer etc. ) or Guitar



Drums Drum Set ( Battery ) - for one player


or separated ( B.D., S.D., Cymbals, add. percussion ) - for min. 3 players


Bells, Xylophone or other melodic percussion can use Part 1,C



Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktStemmesett og Partitur
SerieNoteservice Flex 5 Showblow
Komponist-ForfatterKämpfert, Bert / Gabler, Milt
ArrangørKjærnes, Bjørn Morten
Besetning5-stemt
SjangerTV/FIilm/Musikal/Scene, Jazz/Blues/Latin/Rytmisk
Nivå3
Tid-Hertz03:00
Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktStemmesett og Partitur
SerieNoteservice Flex 5 Showblow
Komponist-ForfatterKämpfert, Bert / Gabler, Milt
ArrangørKjærnes, Bjørn Morten
Besetning5-stemt
SjangerTV/FIilm/Musikal/Scene, Jazz/Blues/Latin/Rytmisk
Nivå3
Tid-Hertz03:00
Filters
Sort
display